reklama

Tie najhoršie zážitky z vojny sú najkrajšie!

„Máte veľa zážitkov z vojny? Tak si ich dobre zapamätajte, už sa nebudú viac opakovať!“ nabáda v reklame Ministerstvo obrany SR. Jasné, zážitkov je kopa, ťažko vybrať najlepší. Isté je, že na vojnu som chcel ísť. Mal som prácu, mohol som robiť okľuky, dať sa na modrú knižku, skúsiť prijímačky na VŠ. Ale prečo by som to robil? Nebolo sa čoho báť. Hlava plná predstáv, chvál, cudzích zážitkov a spomienok. Chcel som vlastné!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (219)

ZVS som začínal aj končil v Nitre. Patril som k 3. Mechanizovanej rote, tzv. "Bigoš". Nejaký čas som bol v strážnej rote v Trenčíne- Kubre. Odskočil som si do Žiliny, Levíc a Ružomberka. Hodnosť desiatnik. Pár vecí, čo mi uviazlo v pamäti:

Obrázok blogu

"BVP"
Úchvatný prijímač v Nitre. Júl, dusno, človek by v noci otvoril okno, keby za ním nestála kafiléria..
15 kilometrové pochody s plnou poľnou a veselou piesňou na perách...
Nezmyselne dlhý čas strávený státím a počúvaním rozkazov...
Zaujímavé figúrky na našej aj na “ich“ strane. Hlavne velitelia, ktorý nezachytili zmenu režimu a používali rétoriku ako z Čiernych barónov...
Autorita , buzerácia, buzerplac a trochu šikany...
Kanady , spacáky, rozcvičky, rajóny, harmonogram, Arma...
Svojpomocné pranie, strihanie, holenie hláv, tetovanie...
Osobný samopal, streľby, hádzanie granátov, bévépéčka, tanky, vojenská technika...
Požieranie konzerv z Tatrakonu. Tých armádnych, čo v obchode nedostať (kože, šľachy, srsť, kly)...
Devätnásťhodinový zimný transport vo vlaku bez svetla, vykurovanom svojpomocne a kachľami..
Stavanie stanu uprostred noci a snehovej víchrice...
Prispôsobivosť – v Trenčíne sme spali deväťdesiati v jednej miestnosti. 2 polofunkčné vécka, 2 sprchy...
Nocovanie s kamarátom v plechovom BVP pri -25º, na Lešti
Stráženie muničáku v trenčianskom lese, v družnej spoločnosti diviakov. Ale s ostrými nábojmi!
Parádny chaos po útoku na USA v sept. 2001, keď sa myslelo, že naša armáda im pobeží na pomoc...
Mesiace bez vychádzok kvôli útokom na USA a aj vďaka kolegovi, ktorý stále zdrhával. Dostal sa aj do Paľby. Len tej markizáckej...
Výbuchy zlosti aj vynaliezavosti v dôsledku zarazených vychádzok. Poniektorí vyrábali alkohol z Alpy, iní triumfovali v dáme, či boxe...
Návrat Kylie Minogue na scénu (Cant get You..) a kalendár Zuzy Belohorcovej, kt. prešiel celé kasárne...
Tri trojtýždňové cvičenia vo VVP Lešť s celou parádou a pod dohľadom hlaváčov a gúm...
Hodiny krkolomnej jazdy v BVP. Centrifúga nič. Nutkanie dáviť po pár sekundách. Ak spadla prilba, rozbitá hlava istá...
Hasenie požiarov bigošskými lopatkami (cca 40 cm dlhými)...
Na žilinskej plavárni v zelených vojenských trenkách...
Strihanie metra, plány do civilu (odrezané od reality)...
Intenzívny reálny pocit, že človek potrebuje k spokojnosti len suché nohy a kus jedla...
Návyk na poriadok, alebo neporiadok (alkoholizmus), ak sa vám ho nedostávalo doma...
Pre nezainteresovaného človeka nepochopiteľná radosť mať, po dlhých mesiacoch, na sebe opäť normálne oblečenie, rifle...
Pocit veľkej súdržnosti - naokolo stovky rovesníkov, ktorý majú v danom momente zhruba zhodné pocity (hnevu, hladu, radosti...)
Zlé splynulo s dobrým. Škoda, že zrušili povinnú základnú vojenskú službu. Škoda pre tých, čo to nezažijú. Moja bodka za ZVS: .

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

"Za sedem"

Erik Golian

Erik Golian

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rád hravý čierny humor, psíka menom Indy, zlé filmy, imgur, "twajter", Akty X Zoznam autorových rubrík:  Nerozum a CitCynik sa díva na svet s monoklMédiá a filmyObskúrne rozprávky o... o ničoDruhý pohľad na vec

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu