Výlev nad hlúpou reklamou

Autor: Erik Golian | 3.4.2011 o 8:42 | (upravené 30.6.2011 o 16:28) Karma článku: 13,40 | Prečítané:  2297x

Som pozitívny človek, rád sa smejem, mám rád absurdné momenty, dobré správy a komunikovanie s ľuďmi. Poteší ma, keď cudzí človek reaguje na pozdrav, poďakovanie, ak sa podarí v autobuse alebo čakárni prehodiť s niekým pár slov (aj najnudnejší človek vie zadrieť srandovnú, či zaujímavú vec). Jasné, že občas vstanem hore zadkom, keď mi vadí aj ranný "škrekot" slávika, ale vo väčšine sa snažím plávať životom v dobrej/povznesenej nálade. A ako si tak dnes ráno plávam v povznesenej nálade do práce, UDRIE ma pohľad na novú červenú reklamu. Propaguje nový, staronový ja neviem - nejaký bratislavský bar.

 

A už je po dobrej nálade. Už mozog blúdi do zbytočných blenových úvah: sme naozaj takí otupení, že niekto usúdil, že znesieme takýto bilboard - i keď len na chvíľu (ak ho po nejakom proteste stiahnu) a podľa zámeru tvorcu sa pobavíme nad jeho šokojúco-"šteklivou" pointou? Aké hlavné posolstvo vysiela táto reklama? Bude to bar, kde je dovolené fajčiť a fajčiari, ktorí sa cítia ako lovná zver, nájdu zadymený ostrov spásy?
Alebo nejde o "také" fajčenie a bude to bar, kde sa budú ponúkať aj erotické služby na WC, za barom, v separé priestoroch? Alebo to bude rovno bordel ponúkajúci aj alko-nealko občerstvenie, kde pracovníčky do klienta budú liať drinky a do seba zafarbenú vodu? Možno bar, kde budú také dobré nápoje a za také ceny, že sa kolegynky v rámci Ladies night rozbijú na šrot a ponúknu na smradľavom záchode orálny servis náhodnému chlapíkovi? Bude to miesto, kde sa náhodný chlapík zaručene dostane k orálnemu sexu? Mal by to byť bar pre podozrivé indivíduá, tak to na mňa zapôsobilo. Alebo nový lajfstajlový pornočasopis. Čudujem sa, že to tvorcovi reklamy stojí za to - mať chvíľu vášnivú diskusiu o propagovanom produkte za cenu, že bude mať navždy v portfóliu príkladný odpad. 
Ten koncept je taký hlúpy - mágovia pozabudli, že to "ich" (záchodové) fajčenie nie je neškodné, ale môže zdraviu uškodiť (HPV, HIV). Plus to podprahové posolstvo menej uvažujúcim, že je fun a cool správať sa rizikovo..

Volajte ma útlocitný, ale vadí mi ak mi niekto tlačí do hlavy toto ako jedinú možnú realitu. Realitu, ktorá znesie takúto reklamu na ulici - po ktorej  korzujú matky s kočíkmi, uráža ma to aj za ne. Vadí mi, že to vidia malé decká, aj tínedžery. Vadí mi neslušné a vulgárne správanie. Vadia mi reklamy Hanna Montana s vymaľovanými osemročnými deťmi. Vadí mi, ak dievčatá nadávajú. Vadí mi, keď sú ženy prezentované ako tovar, keď sa z missiek automaticky stávajú ozdoby mafiánov za potlesku bulváru. Rovnako ako mi vadí pľutie v autobuse na zem, ožratí ľudia tackajúci sa za bieleho dňa. Vadí mi necitlivosť a neprirodzené posúvanie hraníc. Vadí mi, že sa komunikácia medzi ľuďmi nenesie na osi porozumenia a nejakého vzájomného povznesenia, ale podľa toho, čo z toho jedna alebo druhá strana získa. Vadí mi, že sa už takmer nedá vyhnúť vplyvu médií a keď do nás média tlačia, že zlé je dobré a nasledovaniahodné.

Pozn. - po čase sa v BA objavili ďalšie zo série týchto bilboardov, všetky rovnaká rapsódia v červenom, zaľudnené "plejmejtkou" Janou Minárikovou + nejakými škaredými chlapmi, silene bujaré a ako na potvoru neďaleko detských ihrísk.

Pozn.2 - http://medialne.etrend.sk/marketing-spravy/bilbordy-pre-barrock-su-podla-reklamnej-komisie-neeticke.html

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

SVET

Van der Bellen bude prezidentom, Hofer priznal porážku

Je nereálne, aby nepriaznivý stav zvrátil.

KOMENTÁRE

Rakúska úľava pre demokratov, varovanie pre populistov

Väčšinu politikov a ich tímov musel nad výsledkami obliať studený pot.


Už ste čítali?