Jedna zo zásad

Autor: Erik Golian | 5.11.2011 o 10:28 | (upravené 15.11.2011 o 20:37) Karma článku: 14,30 | Prečítané:  2297x

Zaujal ma internetový obrázok s jednoduchým textom „A person who is nice to you but is not nice to the waiter is not a nice person". Voľne preložené: Osoba, ktorá je milá k tebe, ale hnusná k čašníkovi, nie je milá osoba." Veľká pravda a jedna zo zásad, ktoré uplatňujem. Je to dobrý test, či už vyberáte životného partnera, alebo spoznávate nového kolegu. Prejdite s ním pár podnikov :o) Pre človeka je ľahké a prirodzené správať sa pekne k osobe, na ktorú si viaže nejaké plány. No myslím, že základná slušnosť sa má prejaviť každému. Ak sa niekto správa k čašníkovi (akémukoľvek personálu) ako k rohožke, o ktorú si utrie nohy, niečo nie je ok. Taký výbuch vie prekvapiť.. Netvrdím, že hrubé správanie nemôže niekomu (masochistovi) imponovať, ale všeobecne by to mal byť skôr výkričník. Späť k čašníkovi. Je ťažké vžiť sa do kože čašníka/personálu, ktorý má dni, že je aj niekoľkokrát vystavený hulvátstvu klientov?

Spomenul som si ako som kedysi robil recepčného v jednom hoteli. Zaujímavá robota, človek zažil hocičo. Počas jednej nočnej sa na recepcii zjavila skupinka klientov. Dvaja postarší páni, typovo podnikatelia  a dve dámy v nálade. Na sex. Najdrahšie oblečený muž si vzal slovo:

„Dve super izby a daj mi najlepšiu cenu akú máš." (Chichot a laškovné zvuky od skupinky).
„Dobrý večer. Nech sa páči. Máte rezerváciu?" (Logická otázka, mal som skoro plný hotel a ešte nedošli všetky rezervačky, ktoré majú prednosť).
„Nie. Čo. Jakú rezerváciu. Nemám, poznám vášho Borisa Kollára"
„Prosím?"
„Boris Kollár je môj kamarát, tak mi sprav zľavu. Patrí mu tento hotel, nie?" Otočka ku skupinke, že som vyj...né pako. (Ktoré ich zdržiava od žúžo večierku na apartmáne).
„Nie, majiteľ je iný. Pán Kolár mal neďaleko jeden podnik, ale nesúvisí s nami."
„No a čo. Ja poznám Borisa Kollára, chodíme sem stále. Vieš, čo to je?"


Robím tu tri roky. Jeho, ani B.Kollára som v týchto krajoch jakživ nezazrel. Asi ani on. Nepodstatné. Nahadzujem kamennú tvár a do počítača novú rezerváciu. Od skupinky sa odlepil druhý, zaostril na moju menovku na saku a spýtal sa, či tam chcem tam robiť aj zajtra, lebo stačí jeden telefonát Borisovi a skončil som. Jeho hlava v mojom osobnom priestore. Perlivý ženský smiech trochu spríjemňuje atmosféru. Skúsil som si vypýtať aspoň jeden občiansky. Nadávky. Moja chyba, na chvíľu som poľavil. Napísal som do počítača niečo ako Ján Mrkva, Piešťany a dal som im zľavu 15%, akú sme dávali stálym hosťom. A dve najhoršie izby, aké som vtedy mal k dispozícii.

Buďte milí k svojim blízkym. A buďte milí aj k personálu, a ľuďom, čo vám slúžia, lebo ak prekročíte hranice, nič im nebráni z palety možností, ktoré majú k dispozícii a o ktorých neviete, vybrať „náhodou" tu horšiu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

SVET

Van der Bellen bude prezidentom, Hofer priznal porážku

Je nereálne, aby nepriaznivý stav zvrátil.

KOMENTÁRE

Rakúska úľava pre demokratov, varovanie pre populistov

Väčšinu politikov a ich tímov musel nad výsledkami obliať studený pot.


Už ste čítali?